Trenger du bli bedre på LinkedIn?
Er du en synlig og god ambassadør for bedriften du jobber i og produktene du selger?
«Kalde» telefonsamtaler har nesten blitt et skjellsord de siste årene og 2020 vil kreve at du som selger håndterer nye digitale verktøy og kanaler. Det handler om å gjøre leadsene «halvvarme» før de kontaktes.
Kurset gir deg en praktisk og konkret tilnærming til hvordan du bygger nettverk og relasjoner digitalt.
De fleste ønsker å komme i kontakt med de rette beslutningstakerne, og den beste business-kanalen er LinkedIn. Likevel er det fortsatt mange som ikke utnytter mulighetene i denne kanalen. Du må være like god til å bygge relasjoner digitalt som du er fysisk.
Jeg brenner for hvordan du kan bygge nettverk og synlighet via digitale og sosiale kanaler, og min påstand er at du må se på deg selv som en merkevare; både som leder, bedrift og ansatt fordi du bygger deg et digitalt omdømme.
Er du like god til å bygge relasjoner digitalt som du er fysisk?
Mange bedrifter glemmer at det er de ansatte sin kunnskap og kompetanse som selger. På LinkedIn betyr derfor aktiviteten til deg som selger og ansatt mer enn oppdateringer fra bedriften selv. Markedsføringskraften ligger i å ha en strategi hvor alle spiller sammen. Hvilken strategisk rolle kan du fylle som selger?

Dette lærer du:
- Optimalisering av profilen din.
- Hvordan du kan bruke LinkedIn for å utvikle ditt profesjonelle nettverk.
- Hva du faktisk må gjøre for å gjøre deg interessant.
- Hvordan du oppnår maksimalt engasjement på innholdet du publiserer.
- Hvordan du bygger langsiktige relasjoner som leder til mer lojale kunder på sikt.
- Hvordan bruk av grupper kan være en god strategi for bedriften.
- Hvilken rolle din profil har i markedsføringen til bedriften.
Podkast med Pwc Norge
Jeg kalte han fra PwC for gæmlis ;-) og snakket om hvordan nå nye brukere ved bruk av følelser og humor i kommunikasjon på sosiale medier.
Bli en selger 2.0 og meld deg på LinkedIn onlinekurs her
LinkedIn kan være en fantastisk kanal for å bygge selskapets omdømme. I dette kurset lærer du hvordan du best kan være en ambassadør for bedriften og produktene du selger.

Et algoritme-eksperiment direkte fra scenen
En fredag i oktober hadde jeg en litt annerledes og spennende dag på jobben. Jeg var invitert til å holde foredrag for alle leverandørene til Spesialgrossisten AS og deres merkevare Godt Lokalt. De ønsket å kickstarte sin digitale satsning på sosiale medier direkte fra scenen. Så etter mitt foredrag om sosiale medier, omdømmebygging og synlighet tok vi opp Facebooksiden deres på skjermen og ba alle produsentene i salen om gå inn å dele og kommentere posten vi la ut. Dette for å vise hva som skjer med algoritmene når alle samarbeider og har en interaksjon med hverandre som merkevare på nett. Vi ønsket å vise at det lønner seg å være synlig og stå sammen - jo flere digitale profiler som kommuniserer ønsket (samme) budskap jo større synlighet.
Veldig spennende å se hvordan rekkevidden bare fortsatte å vokse utover kvelden, det var mange leverandører som fikk øynene opp for hvor kraftfullt verktøy sosiale medier er.
Det var utrolig gøy for meg å være med på dette da jeg lenge har hatt et stort engasjement og ment at det er altfor mange kjeder og merkevarer i dag som ikke tar eierskap til den lokale kommunikasjonen og synligheten der avdelingene/butikkene er. Sosiale medier handler om lokal hverdagskommunikasjon, ikke bare annonsekampanjer. Her er det mange kjeder som mister verdifull interaksjon med kundene sine lokalt.
Dette sier andre...

Jarle Ørnebø - Purus Joti
«Elise overbeviste selgere i rørleggerbransjen hvorfor de er, og bør være, sitt eget merkenavn på sosiale medier. Om hvordan den fremtidige selgeren skal forstå og anvende sosiale medier i sitt virke. Engasjert, fakta- og bransjerelatert. En hel formiddag hvor det gikk opp et lys for enhver. Veldig bra!»

Gunn K. Ryde - Focus Engineering AS
«Vi var heldige som fikk Elise til å gi oss et skreddersydd kurs om «sosiale medier for ingeniører». Her ble det mye latter og mange gode tips og råd ble delt ut. Focus Engineering ønsker å ha en digital tilstedeværelse og ser stor verdi i å følge med på utviklingen – dette var topp»!
Hei, jeg heter Elise:
Jeg er en samfunnsengasjert rådgiver med stort hjerte for kommunikasjon og ny teknologi. Jeg ønsker å skape en forståelse for hvorfor det er viktig å ta den fjerde industrielle, teknologiske (frustrerende) og digitale revolusjon på alvor og hva det egentlig kreves av deg som bedriftsleder, selger, ansatt og merkevare.
Jeg har jobbet med strategi, innholdsproduksjon, foredrag, workshop og kurs i digitale og sosiale medier i et vidt spekter av bedrifter, bransjer og segmenter i mange år. Jeg har opparbeidet meg stor innsikt etter mange år i veldig forskjellige bransjer. Uansett om du selger rør i Nordsjøen eller sko i butikken på hjørnet trenger du digital synlighet.

Ta gjerne kontakt
og følg meg gjerne på Facebook og Instagram @Elisedesignfryder



