Bloggen

PrĂžvde Ă„ lokke unge til fest med skode­spelaren: – Veldig ubehageleg

Jeg ble spurt av NRK hva jeg tenkte om denne saken og jeg sa som jeg pleier Ä si at kritisk medieforstÄelse er en hygienefaktor pÄ lik linje med nok sÞvn, frisk luft og sunn mat - og det mÄ vi lÊre barna vÄre. 

Men nÄr det er sagt sÄ mÄ myndighetene vÄre ta mye mer ansvar og det mÄ strengere regulering til. Foreldre og lÊrere trenger veiledning og gode rÄd fra trygge informasjonskilder som kan hjelpe i hverdagen for Ä fÄ til den gode dialogen rundt kjÞkkenbordet i de tusen hjem. 

Kritisk medie...

Fortsett Ă„ lese...

SAL satt SoMe pÄ agenda for voksenopplÊringen

Noe av det som inspirerer meg aller mest er Ă„ holde kurs og foredrag for grupper med godt voksne som har stor kunnskap og erfaring om sine produkter og tjenester, men som trenger litt hjelp til Ă„ kommunisere dette ut i nye kanaler.

Skogrossisters og agenters landsforening, SAL, inviterte til kurs innen kommunikasjon i sosiale medier. Her fikk 'leverandĂžr-elevene' de beste tipsene sĂŠrlig innen instagram publisering.

Elise Landa fikk topp karakter av deltakerne pÄ kurset.
- Dere mÄ legge

...
Fortsett Ă„ lese...

2021, covid-19 og utekontor

 

FĂ„r du dĂ„rlig samvittighet hvis du tar pause med litt utekontor midt pĂ„ dagen? đŸ€”

Det er ny runde med nedstengning, og ny runde med hjemmekontor. Jeg er jo vant til Ä jobbe med annerledeskontor/hjemmekontor, men jeg er ikke vant til Ä sitte sÄ mye stille.

Det er litt for kort avstand mellom Mac og kaffemaskin 🙈

SÄ nÄ gjÞr jeg som jeg gjorde i mars, pÄlegger meg selv minimum 30 min utekontor hver dag mens det er lyst ute. Det betyr at jeg trener/gÄr tur i arbeidstiden fÞr kl 16.00.


Jeg la ut en stor...

Fortsett Ă„ lese...

Dager til ettertanke

Det er jul. Det er snart romjul. Det er snart nytt Är. Det er dager til ettertanke. 

Trangen etter frisk luft trekker meg mot sjÞen. Sola varmer, det er antydning til frost og det er blÄ himmel.

Jula blir annerledes i Ă„r.

Erna trodde ikke at hun noen gang skulle mene noe om hvor mange mennesker folk kan ha rundt bordet pÄ julaften. Men sÄnn er det med pandemier.

Som mange Ärs medlem i foreningen nyfamilie er det lenge siden jeg lÊrte meg Ä leve uten alle «tingene» mange mener jeg mÄ ha for a...

Fortsett Ă„ lese...

Kommunikasjon gir hÄp i krise

 

Kommunikasjon gir hĂ„p đŸ€—
Jeg har akkurat hatt et lite knippe bedrifter pÄ kurs i kommunikasjon og markedsfÞring.

Tankene mine gÄr til alle som nÄ ser ny lockdown true i horisonten; - ikke bli usynlig, fortsett Ä kommuniser, vÊr med Ä bygg hÄp om at en dag gÄr lyset pÄ igjen.

Hver uke er jeg i samtaler med bedrifter som har valgt Ă„ kommunisere med kundene sine til tross for krisetid og en utfordrende hverdag.

Det de alle sier er at det fÞles fint Ä bidra til hÄp i samfunnet, og kanskje det aller vikti...

Fortsett Ă„ lese...

Setter du kunden fĂžrst?

 

Setter du kunden i fĂžrersete? Og hva er egentlig godt innhold?

Er det viktig at ledere, selgere og ansatte er en del av markedsstrategien og hva er egentlig personlig merkevarebygging?

Litt tanker og drodling om sosiale medier og hvordan teknologien har endret kommunikasjonen mellom mennesker; bÄde markedsmessig og mellommenneskelig.

Det er de ansattes kompetanse og erfaring som selger, ikke logoen din eller fargen pÄ kjeden.

Du kan hĂžre hele episoden her:
https://lnkd.in/dccdmZt

Fortsett Ă„ lese...

StÄende historiefortelling

 

NĂ„ kommer stories-funksjonen pĂ„ LinkedIn ogsĂ„ - er du klar? đŸ€“
Nye kanaler med nye plasseringer krever at vi har nye formater pÄ innholdet vÄrt.

Hva betyr det? - vi gÄr fra liggende til stÄende.

StÄende historiefortelling gir en unik nÊrhet og troverdighet til budskapet og menneskene som formidler.

Vi kaller det mobil- og selfie journalistikk đŸ“Č

De aller fleste pusher fortsatt ut sitt tradisjonelle innhold som de alltid har gjort. Bare at nÄ er TV, radio og avis erstattet av nye kanaler og nye plasseri...

Fortsett Ă„ lese...

Ikke noen vits Ă„ bruke sosiale medier?

 

Ofte får jeg hĂžre at det ikke er noen vits å bruke tid på sosiale medier...

- «vi har nettsiden vår vi og har ikke tid til å oppdatere innhold på flere steder» eller «det der sosiale medier-greiene er bare surr og man kan ikke måle verdi av tiden det tar»

... da skal jeg fortelle deg historien om Maya og hennes gård.

Hþr historien i videoen 🐓🐖

Strategisk jobbing og bruk av historiefortelling på sosiale medier er årsaken til hennes suksess som leverandĂžr til Horeca-markedet.

Det gledes stort...

Fortsett Ă„ lese...

I mĂžte med en senterleder

 

I mĂžte med mennesker đŸ€“đŸ‘‰đŸ»đŸ“Č

Jeg tok en prat med senterleder Cathrine pÄ AMFI Raufoss om markedsfÞring og synlighet; bÄde fÞr og under korona.

Hvorfor stiller ordfÞreren opp i kyllingdrakt pÄ Instagram-story og hvordan har hun klart Ä oppnÄ sÄ store resultater med markedsfÞringen sin?

Under sendingen sjekker vi innholdet hun lager live i mobilen og hun forteller hva som kreves av bedrifter i dag for Ä oppnÄ TILLIT og ENGASJEMENT hos kundene.

Hvilke resultater har de oppnÄdd med markedsfÞringen ...

Fortsett Ă„ lese...

En sĂžmlĂžs og digital kundereise

 

Hva betyr egentlig en SØMLØS DIGITAL KUNDEREISE?

Jeg snakker med altfor mange som har deltatt pÄ et mindre bra Webinar eller en livesending i disse dager hvor «alle» vil vÊre pÄ nett.

Men vi mÄ ikke vÊre pÄ nett bare for Ä vÊre pÄ nett. Det er fortsatt det gode og relevante innholdet som er viktigst.

I tillegg er det ekstremt viktig Ä velge riktig verktÞy og det mÄ vi teste, teste og teste. Vi mÄ mestre og velge den plattformen og det verktÞyet som er riktig for mÄlgruppen og budskapet vi skal leve...

Fortsett Ă„ lese...
1 2 3 4
Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.