Hei, jeg heter Elise
Jeg er en samfunnsengasjert foredragsholder og digital rådgiver med stort hjerte for kommunikasjon, omdømmebygging og teknologi.
Jeg ønsker å inspirere, utfordre og øke kunnskapen din
Jeg brenner for hvordan du strategisk kan bygge nettverk og synlighet via digitale og sosiale kanaler, og min påstand er at du må se på deg selv som en merkevare; både som leder, ansatt, butikk, kommune og virksomhet fordi du bygger deg et digitalt omdømme.
Jeg er engasjert i menneskene og samfunnet rundt meg og mener at sosial kommunikasjon er fremtiden. Jeg ønsker å skape en forståelse for hvorfor det er viktig å ta den fjerde industrielle, teknologiske (frustrerende) og digitale revolusjon på alvor og hva det egentlig kreves av deg som bedriftsleder, ansatt og merkevare.
Jeg har jobbet med strategi, innholdsproduksjon, foredrag, workshop og kurs i digitale og sosiale medier i et vidt spekter av bedrifter, bransjer og segmenter i mange år.
Dette sier andre...

Anna Silje Andersen – Seksjonsjef Kommunikasjon for BKK
«Hei. Selv om det er en stund siden, så regner jeg med skryt er verd å vente på. DU holdt en helt utrolig bra presentasjon på Digitaldagen i Bergen, kanskje den aller beste av alle. Fremoverlent og kul, uredd og kunnskapsrik. Jeg storkoste meg og ser frem til å høre deg en annen gang».

Ingeline Kaldestad – Næringsforeningen Haugalandet
«Vi har hatt gleden av å ha Elise Landa som foredragsholder ifm. MF-dagen 2019. Elise er en svært dyktig foredragsholder, som engasjerer både ift. innhold og formidlingsevne! Elise er også svært profesjonell og ryddig vedr. avtaler, tilbakemeldinger etc. I tillegg er hun en svært hyggelig person å samarbeide med! Anbefales varmt»!
Mine foredrag og kurs:
Digitalt lederskap - Hvorfor bruke sosiale medier i B2B?
Selger 2.0 - henger du med?
Kampen om oppmerksomheten og De 4 F-ene
Ny teknologi endrer kommunikasjonen mellom mennesker
Alle kan kjøpe godt design, ikke alle kan bygge et godt omdømme
Historiefortelling på sosiale og digitale medier
Livsmestring i en digital tid
Generasjon Z
Øyeblikk fra Digitaldagen Bergen - Grieghallen
Foto: Digitaldagen







Ingerid W. Wembstad - Matarena
Matarena har engasjert Elise Landa som foredragsholder ved et par anledninger med fokus på kommunikasjon i sosiale medier og historiefortelling. Elise er virkelig kunnskapsrik, engasjert, praktisk orientert og inspirerer deltakerne til å gripe fatt med formidling av sine historier – gjerne med en humoristisk og unik vinkling. Ved begge kompetansesamlingene er det Elise som har fått høyest score på tilbakemeldingene fra deltakerne. Vi ser frem til nye samlinger med Elise Landa!

Stian S Nordhaug - Spesialgrossisten AS
Vi booket Elise til vårt leverandørtreff. Ved profesjonell bistand av Elise i forkant gjennomførte vi Kickoff på sosiale medier LIVE sammen med Elise og våre produsenter. Elise viser frem viktigheten av sosiale medier på en jordnær og forståelig måte. Det ble en kjempesuksess og absolutt en motiverende måte å lansere på sosiale medier. Elise er dyktig i sitt fag, inspirerende og har en energi vi i Spesialgrossisten setter pris på. Vi kommer helt sikkert til å samarbeide med Elise i fortsettelsen på digitale plattformer.
Podkast med Pwc Norge
Jeg kalte han fra PwC for gæmlis ;-) og snakket om hvordan nå nye brukere ved bruk av følelser og humor i kommunikasjonen.
Ta gjerne kontakt
og følg meg gjerne på Facebook og Instagram @Elisedesignfryder

Et algoritme-eksperiment direkte fra scenen
En fredag i oktober hadde jeg en litt annerledes og spennende dag på jobben. Jeg var invitert til å holde foredrag for alle leverandørene til Spesialgrossisten AS og deres merkevare Godt Lokalt. De ønsket å kickstarte sin digitale satsning på sosiale medier direkte fra scenen. Så etter mitt foredrag om sosiale medier, omdømmebygging og synlighet tok vi opp Facebooksiden deres på skjermen og ba alle produsentene i salen om gå inn å dele og kommentere posten vi la ut. Dette for å vise hva som skjer med algoritmene når alle samarbeider og har en interaksjon med hverandre som merkevare på nett. Vi ønsket å vise at det lønner seg å være synlig og stå sammen - jo flere digitale profiler som kommuniserer ønsket (samme) budskap jo større synlighet.
Veldig spennende å se hvordan rekkevidden bare fortsatte å vokse utover kvelden, det var mange leverandører som fikk øynene opp for hvor kraftfullt verktøy sosiale medier er.
Det var utrolig gøy for meg å være med på dette da jeg lenge har hatt et stort engasjement og ment at det er altfor mange kjeder og merkevarer i dag som ikke tar eierskap til den lokale kommunikasjonen og synligheten der avdelingene/butikkene er. Sosiale medier handler om lokal hverdagskommunikasjon, ikke bare annonsekampanjer. Her er det mange kjeder som mister verdifull interaksjon med kundene sine lokalt.
For å oppnå suksess med sosiale medier må du bruke «De 4 F-ene»
Visste du at innhold på sosiale medier må inneholde en blanding av «De 4 F-ene» for å oppnå ønsket synlighet og resultater? Fag, Festlig, fargerikt og Følelser.
Sosiale medier har endret måten vi kommuniserer på, både markedsmessig og medmenneskelig. For å lykkes med kommunikasjon, kundeservice og markedsføring i disse kanalene må innholdet du leverer være en blanding av disse fire for å oppnå resultater.







Hør og se podkast med PwC
Hvordan nå følgere ved å bruke følelser i kommunikasjonen.

Østfoldkonferansen 2018
Hvordan bygge godt omdømme for bedrifter, regioner og kommuner.
